Hmeromhnia

τελευταιες αναρτησεις

Tel Anartisis

Translate ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ NEWS

Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016

Οι 30 εκφράσεις που όλοι χρησιμοποιούμε καθημερινά άλλα λίγοι γνωρίζουν τι πραγματικά σημαίνουν.



Ειδήσεις χωρίς σύνορα blog ➤
Στον καθημερινό μας λόγο χρησιμοποιούμε διαχρονικές φράσεις λαϊκής σοφίας, την προέλευση των οποίων οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε.
Οι φράσεις αυτές κρύβουν μία μικρή ιστορία, με άγνωστους σε εμάς πρωταγωνιστές, η οποία αφενός έχει κάτι να μας διδάξει, και αφετέρου απεικονίζει γλαφυρά τον τρόπο ζωής και δράσης των ανθρώπων μίας άλλης εποχής. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η λαϊκή αυτή σοφία, έχει τις ρίζες της στην Αρχαία Ελλάδα και το Βυζάντιο, αποδεικνύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την συνέχεια του Ελληνισμού, εφόσον τις ίδιες φράσεις χρησιμοποιούμε και σήμερα. Οι άνθρωποι μπορεί να αλλάζουν ανάλογα με τις εποχές, ταυτόχρονα όμως, εύκολα διαπιστώνει κανείς, πως στην πραγματικότητα μοιραζόμαστε διαχρονικά τα ίδια πάθη, φόβους, ανησυχίες και ελπίδες.

ΧΤΥΠΑ ΞΥΛΟ

«Απτεσθαι ξύλου», έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες. Λόγω της πεποίθησης τους πως στα δένδρα κατοικούσαν νύμφες (Δρυάδες/Αμαδρυάδες) χτύπαγαν το ξύλο του κορμού των δένδρων για να επικαλεστούν την προστασία τους, καθώς οι νύμφες μπορούσαν να πραγματοποιήσουν τις ευχές των ανθρώπων. Αυτή η συνήθεια συνηθίζεται ακόμα και σήμερα, όταν ακούμε κάτι το οποίο δεν θέλουμε να μας συμβεί…

ΙΔΟΥ Η ΡΟΔΟΣ, ΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΗΔΗΜΑ

Η παροιμιώδης αυτή έκφραση, προέρχεται από τον μύθο του Αισώπου, «Ανήρ κομπαστής», και χρησιμοποιείται για όσους καυχιούνται για κάτι και το υποστηρίζουν, αλλά αδυνατούν να αποδείξουν τα λεγόμενά τους. Σύμφωνα με τον μύθο, ένας αθλητής που βρισκόταν στην Αθήνα καυχιόνταν συνέχεια ότι σε αγώνες στην Ρόδο είχε πραγματοποιήσει ένα τεράστιο άλμα. Καθώς δεν τον πίστευε κανείς, αυτός έλεγε στους Αθηναίους να πάνε στη Ρόδο και να ρωτήσουν τους θεατές των αγώνων. Τότε ένας Αθηναίος πήγε στο σκάμμα, και με το χέρι έγραψε πάνω στην άμμο τη λέξη «Ρόδος». Κατόπιν γύρισε προς τον καυχησιάρη αθλητή και του είπε: «Αυτού γαρ και Ρόδος και πήδημα», το οποίο έχει μείνει ως «ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα». Το προφανές νόημα είναι ότι ο καθένας έχει οποτεδήποτε την δυνατότητα να αποδείξει τις δυνατότητές του και δεν χρειάζεται η επίκληση μυθικών προγόνων, κατορθωμάτων κτλ.

ΜΗ ΜΟΥ ΤΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΤΑΡΑΤΤΕ

Όταν οι Ρωμαίοι κυρίευσαν τις Συρακούσες το 212 π.Χ., μετά από τριετή αντίσταση των Ελλήνων, κάποιοι Ρωμαίοι στρατιώτες μπήκαν στο σπίτι του Αρχιμήδη, και τον βρήκαν να σχεδιάζει κύκλους στο έδαφος. Ο Αρχιμήδης τους παρακάλεσε να τον αφήσουν να τελειώσει τη λύση κάποιου σπουδαίου προβλήματος που τον απασχολούσε, εξού και οι κύκλοι στο έδαφος. Για αυτό και τους είπε το γνωστό «μη μου τους κύκλους τάραττε». Ο Ρωμαίος στρατιώτης όμως δυστυχώς και τους κύκλους του χάλασε, και τον Αρχιμήδη σκότωσε…!!!! Η φράση όμως έμεινε…

ΚΟΡΑΚΙΑΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΨΑ.

Φράση που προέρχεται από έναν αρχαιοελληνικό μύθο. Σύμφωνα με αυτόν, σε κάποια μικρή ορεινή πόλη της αρχαίας Ελλάδας, οι κάτοικοι αποφάσισαν κάποτε να κάνουν μια θυσία στο θεό Απόλλωνα. Το νερό όμως που θεωρούσαν ιερό και το χρησιμοποιούσαν στις θυσίες , βρίσκονταν ανάμεσα σε δύσβατα φαράγγια. Έπρεπε λοιπόν για αυτή τη σημαντική θυσία να στείλουν κάποιον σε αυτή τη δύσκολη και ανηφορική διαδρομή, για να φέρει το «ιερό» νερό. Ξαφνικά, ακούστηκε μια φωνή από ένα δέντρο εκεί κοντά. Ήταν η φωνή ενός κόρακα ο οποίος προσφερόταν να αναλάβει το συγκεκριμένο εγχείρημα.
Παρά την έκπληξη που ένιωσαν οι κάτοικοι ακούγοντας τη φωνή του κόρακα, αποφάσισαν να του αναθέσουν την αποστολή, μιας και με τα φτερά του θα έφτανε γρήγορα και εύκολα στην πηγή που έτρεχε το «ιερό» αυτό νερό. Έδωσαν λοιπόν, οι άνθρωποι στον κόρακα μια μικρή υδρία, αυτός την άρπαξε με τα νύχια του και πέταξε στον ουρανό με κατεύθυνση την πηγή. Ο κόρακας έφτασε γρήγορα στην πηγή. Πλάι της αντίκρισε μια συκιά γεμάτη σύκα, και λιχούδης καθώς ήταν άρχισε να δοκιμάζει μερικά σύκα. Τα σύκα όμως ήταν άγουρα, και ο κόρακας αποφάσισε να περιμένει μέχρι να ωριμάσουν, ξεχνώντας όμως την αποστολή που είχε αναλάβει για λογαριασμό των ανθρώπων. Περίμενε τελικά δύο ολόκληρες μέρες ώσπου τα σύκα ωρίμασαν.
Έφαγε πολλά μέχρι που κάποια στιγμή θυμήθηκε τον πραγματικό λόγο για τον οποίο είχε έρθει στην πηγή. Άρχισε να σκέφτεται λοιπόν, πώς θα δικαιολογούσε την αργοπορία του στους κατοίκους της πόλης. Τελικά γέμισε με νερό τη μικρή υδρία, άρπαξε με το ράμφος του ένα μεγάλο φίδι το οποίο διέκρινε να κινείται κοντά στους θάμνους και πέταξε για την πόλη. Όταν ο κόρακας έφτασε στην πόλη, οι κάτοικοι θέλησαν να μάθουν το λόγο για τον οποίο άργησε να επιστρέψει με το νερό από την πηγή. Ο κόρακας αφού άφησε κάτω την υδρία και το φίδι, και ισχυρίστηκε ότι το συγκεκριμένο φίδι ρουφούσε το νερό από την πηγή, με αποτέλεσμα αυτή να αρχίσει να ξεραίνεται.
Έπειτα τους είπε πως όταν το φίδι αποκοιμήθηκε, αυτός γέμισε την υδρία με το νερό και γράπωσε και το φίδι για να το παρουσιάσει στους κατοίκους. Οι άνθρωποι τον πίστεψαν και σκότωσαν το φίδι χτυπώντας το με πέτρες και ξύλα. Όμως, το φίδι αυτό ήταν του θεού Απόλλωνα, και ο θεός του φωτός οργισμένος αποφάσισε να τιμωρήσει τον κόρακα για το ψέμα του. Έτσι από εκείνη την ημέρα, κάθε φορά που ο κόρακας προσπαθούσε να πιει νερό από κάποια πηγή, αυτή στέρευε. Κράτησε πολύ καιρό το μαρτύριο αυτό της δίψας του κόρακα, μέχρι που ο Απόλλωνας τον λυπήθηκε και τον έκανε αστέρι στον ουρανό. Από τότε, όταν κάποιος διψούσε πολύ, έλεγε τη φράση « Κοράκιασα από τη δίψα ». Και αυτή η φράση έχει παραμείνει ως τις μέρες μας.

Ο ΚΛΕΨΑΣ ΤΟΥ ΚΛΕΨΑΝΤΟΣ

Αρχαία ελληνική έκφραση, (Αλωπεκίζειν προς ετέρα αλώπεκα). Παροιμία που λεγόταν για τους απατεώνες και μάλιστα σε περιπτώσεις που κάποιος εξ αυτών, επιχειρούσε να εξαπατήσει άλλον απατεώνα.

ΦΟΒΟΥ ΤΟΥΣ ΔΑΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΔΩΡΑ ΦΕΡΟΝΤΑΣ

Φράση που χρησιμοποιείται για να υποδείξει δολιότητα. Κατά την διάρκεια του Τρωικού πολέμου, O Λαοκόων ένας από τους Τρώες ιερείς του Θυμβραίου Απόλλωνα, προειδοποίησε τους συμπατριώτες του Τρώες, (μάταια) να μη δεχθούν το δώρο που πρόσφεραν οι Έλληνες -οι Δαναοί- στους Τρώες, όταν υποτίθεται ότι αποφάσισαν να τερματίσουν την πολιορκία τους. To προκείμενο δώρο ήταν, εννοείται, ο Δούρειος ίππος. Δώρο που αποδείχθηκε θανάσιμο και καταστροφικό για τους Τρώες, και την αγαπημένη τους πόλη, την Τροία.

ΚΑΒΑΛΗΣΕ ΤΟ ΚΑΛΑΜΙ

Είναι μια έκφραση που ίσως προέρχεται από την Αρχαία Ελλάδα. Οι Σπαρτιάτες το έλεγαν για να πειράξουν τον Αγησίλαο. Ο Αγησίλαος αγαπούσε πολύ τα παιδιά του και όταν ήταν μικρά έπαιζε μαζί τους, καβαλώντας σαν σε άλογο, ένα καλάμι. Κάποια μέρα όμως τον είδε ένας φίλος του σε αυτή την στάση και ο Αγησίλαος τον παρακάλεσε να μην πει τίποτα σε κανέναν. Αλλά εκείνος δεν κράτησε τον λόγο του και το είπε σε άλλους, για να διαδοθεί σιγά – σιγά σε όλους και να φθάσει στις μέρες μας, με αλλαγμένη την ερμηνεία του (το λέμε όταν θέλουμε να πούμε για κάποιον ότι πήραν τα μυαλά του αέρα).

ΣΕ ΤΡΩΕΙ Η ΜΥΤΗ ΣΟΥ, ΞΥΛΟ ΘΑ ΦΑΣ

Στην αρχαία Ελλάδα πίστευαν πως ο «κνησμός», η φαγούρα, δηλαδή, του σώματος, ήταν προειδοποίηση των Θεών. Πίστευαν πως όταν ένας άνθρωπος αισθανόταν φαγούρα στα πόδια του, θα έφευγε σε ταξίδι. Όταν πάλι τον έτρωγε η αριστερή του παλάμη, θα έπαιρνε δώρα. Η πρόληψη αυτή έμεινε ως τα χρόνια μας. «Με τρώει το χέρι μου χρήματα θα πάρω», συνηθίζουμε να λέμε όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Οι αρχαίοι όμως, θεωρούσαν γρουσουζιά, όταν αισθανόταν φαγούρα στην πλάτη, στο λαιμό, στα αφτιά και στη μύτη.
Κάποτε για παράδειγμα, ο βασιλιάς της Σπάρτης Άγις, ενώ έκανε πολεμικό συμβούλιο με τους αρχηγούς του, είδε ξαφνικά κάποιον από αυτούς να ξύνει αφηρημένος το αφτί του. Αμέσως σηκώθηκε πάνω και διέλυσε το συμβούλιο.- Θα έχουμε αποτυχία οπωσδήποτε. Οι θεοί προειδοποίησαν τον Αρίσταρχο. Ας αναβάλουμε για αργότερα την εκστρατεία. Οι Σπαρτιάτες πίστευαν ακόμη ότι τα παιδιά που αισθάνονταν φαγούρα στη μύτη τους, θα γινόντουσαν κακοί πολεμιστές. Έτσι, όταν έβλεπαν κανένα παιδί να ξύνει τη μύτη του, το τιμωρούσαν, για να μην την ξαναξύσει άλλη φορά. Από την πρόληψη αυτή βγήκε η φράση : «η μύτη σου σε τρώει, ξύλο θα φας».

ΠΡΑΣΣΕΙΝ ΑΛΟΓΑ

Όταν κάποιος σε μία συζήτηση μας λεει πράγματα με τα οποία διαφωνούμε ή μας ακούγονται παράλογα, συνηθίζουμε να λέμε: « Τί είναι αυτά που μου λες; Αυτά είναι αηδίες και πράσσειν άλογα».Το «πράσσειν άλογα» λοιπόν, δεν είναι πράσινα άλογα όπως πιστεύει πολύς κόσμος, αλλά αρχαία ελληνική έκφραση. Προέρχεται εκ του ενεργητικού απαρέμφατου του ρήματος «πράττω» ή/και «πράσσω» (τα δύο τ, αντικαθίστανται στα αρχαία και από δύο σ), που είναι το «πράττειν» ή/και «πράσσειν» και του «άλογο» που είναι ουσιαστικά το ουσιαστικό «λόγος» που σημαίνει λογική (σε μία από τις έννοιες του) με το α στερητικό μπροστά. Α-λογο το παράλογο, δηλαδή ,Πράσσειν άλογα, το να κάνει κανείς παράλογα πράγματα.

ΕΝΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙ ΔΕ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ

Σ’ έναν από τους μύθους του Αισώπου διαβάζουμε, πως ένας άσωτος και σπάταλος νέος, αφού έφαγε όλη του την περιουσία, δεν του είχε απομείνει παρά ο καινούριος του χονδρός εξωτερικός μανδύας. Κάποια μέρα, λοιπόν, που τυχαία είδε ένα χελιδόνι να πετάει έξω από το παράθυρό του, φαντάστηκε πως ο χειμώνας είχε περάσει και πως ήρθε πια η άνοιξη. Πούλησε τότε και το μανδύα σαν αχρείαστο. Αλλά το χειμωνιάτικο κρύο είχε άλλη γνώμη και ξαναγύρισε την άλλη μέρα πιο τσουχτερό. Οι αρχαίοι χρησιμοποιούσαν τη φράση αυτή με τα λόγια: « μία χελιδών έαρ ου ποιεί». Κατά τον Αριστοτέλη: «Το γάρ έαρ ούτε μία χελιδών ποιεί ούτε μία ημέρα». Επίσης, συγγενική είναι η φράση: «Μ’ ένα χελιδόνι, καλοκαίρι δεν κάνει, ούτε μια μέλισσα μέλι» και «μ’ ένα λουλούδι καλοκαίρι δε γίνεται».
ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΙΑ ΔΑΚΡΥΑ
Ο κροκόδειλος όταν θέλει να ξεγελάσει το θύμα του, κρύβεται και βγάζει κάτι παράξενους ήχους, που μοιάζουν καταπληκτικά με κλάμα μωρού παιδιού. Έτσι, αυτοί που τον ακούν, νομίζουν ότι πρόκειται για κάποιο παιδάκι και τρέχουν να το βοηθήσουν… Ο κροκόδειλος τότε επιτίθεται ξαφνικά και σκοτώνει το θύμα του. Στην αρχαία Ελλάδα ο κροκόδειλος ήταν άγνωστος, οι Έλληνες όμως έμαθαν για αυτόν από τους Φοίνικες εμπόρους, που τους γέμιζε με τρόμο και θαυμασμό για την δύναμη και την πανουργία του κροκόδειλου . Έτσι λοιπόν, παρόλο που στην Ελλάδα δεν υπήρχαν κροκόδειλοι, τα «κροκοδείλια δάκρυα», που λέμε σήμερα γι’ αυτούς που ψευτόκλαινε, είναι φράση καθαρά αρχαία ελληνική.

ΑΡΕΣ ΜΑΡΕΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ

Η Έκφραση προέρχεται από αρχαίες Ελληνικές κατάρες. Στον ενικό η λέξη είναι Κατάρα Κατ-άρα Με την πάροδο των χρόνων για λόγους καθαρά εύηχους και μόνο προσετέθη και το «Μ». Δηλαδή: Κατ-άρα-μάρα. Και έτσι στη νεότερη ελληνική έγινε -αρα-μάρα, άρες μάρες, έβαλαν και την «κούφια» ομοιοκατάληκτη λέξη κουκουνάρες (κούφια δεν είναι τα κουκουνάρια;)και δημιουργήθηκε αυτή η καινούρια φράση! την λέμε όταν θέλουμε να δηλώσουμε πως ακούσαμε κάτι χωρίς νόημα και χωρίς ουσία!

ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΚΑΚΟ

Τη φράση αυτή τη βρίσκουμε για πρώτη φορά σ’ ένα στίχο του Μένανδρου (342-291 π.Χ.),που μιλάει για το γάμο. Ο ποιητής γράφει ότι ο γάμος «…εάν τις την Αλήθειαν σκοπή, κακόν μεν εστίν, άλλ’ αναγκαίον κακόν». Δηλαδή: Εάν θέλουμε να το εξετάσουμε στο φως της αλήθειας, ο γάμος είναι μεν ένα κακό, αλλά «αναγκαίον κακόν». Σ’ ένα άλλο απόσπασμα του Μένανδρου διαβάζουμε -ίσως για παρηγοριά για τα παραπάνω- την εξής περικοπή: «Πάντων ιατρός των αναγκαίων κακών χρόνος εστίν». Επίσης: «αθάνατον εστί κακόν αναγκαίον γυνή». Δηλαδή, η γυναίκα είναι το αιώνιο αναγκαίο κακό.
ΚΑΤΑ ΦΩΝΗ ΚΙ Ο ΓΑΪΔΑΡΟΣ
Στην αρχαιότητα , όταν ένας γάιδαρος φώναζε πριν αρχίσει μια μάχη, νόμιζαν ότι οι θεοί τους προειδοποιούσαν για τη νίκη. Κάποτε ο Φωκίωνας ετοιμαζόταν να επιτεθεί στους Μακεδόνες του Φιλίππου, αλλά δεν ήταν και τόσο βέβαιος για το αποτέλεσμα, επειδή οι στρατιώτες του ήταν λίγοι. Τότε αποφάσισε ν’ αναβάλει για μερικές μέρες την επίθεση, ώσπου να του στείλουν τις επικουρίες, που του είχαν υποσχεθεί οι Αθηναίοι. Πάνω, όμως, που ήταν έτοιμος να διατάξει υποχώρηση, άκουσε ξαφνικά τη φωνή ενός γαϊδάρου από το στρατόπεδο του. – Κατά φωνή κι ο γάιδαρος! έκανε ενθουσιασμένος ο Φωκίωνας. Και διέταξε ν’ αρχίσει η επίθεση, με την οποία νίκησε τους Μακεδόνες. Από τότε ο λόγος έμεινε, και τον λέμε συχνά, όταν βλέπουμε ξαφνικά κάποιο φίλο μας, που δεν τον περιμέναμε.

ΔΕΝ ΙΔΡΩΝΕΙ Τ’ ΑΥΤΙ ΤΟΥ

Την φράση αυτή την χρωστάμε στον πατέρα της Ιατρικής τον Ασκληπιό. Όταν κάποια νεαρή τον ρώτησε, με ποιον τρόπο θα μπορούσε να κάνει τον νεαρό που της άρεσε να την αγαπήσει, αυτός απάντησε : «Να τον κλείσεις σ’ ένα πολύ ζεστό δωμάτιο, την συμβούλευσε, και αν ιδρώσουν τ αφτιά του, θα σ αγαπήσει. Αν δεν ιδρώσουν, μην παιδεύεσαι άδικα». Από την περίεργη αυτή συμβουλή του Ασκληπιού, έμεινε ως τα χρόνια μας η φράση «δεν ιδρώνει τ’ αυτί του», που τη λέμε συνήθως, για τους αναίσθητους και αδιάφορους.

ΔΙΝΩ ΤΟΠΟ ΣΤΗΝ ΟΡΓΗ.

Δώσε τόπο της οργής», φράση που την βρίσκουμε στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλή (718): «είκε θυμώ και μετάστασιν δίδου». Αυτά τα λόγια λεει ο Αίμωνας στον πατέρα του τον Κρέοντα , που επιμένει να τιμωρήσει την Αντιγόνη, γιατί δεν υπάκουσε στη διαταγή του και έθαψε τον αδελφό της Πολυνείκη. «Είκε» σημαίνει υποχώρησε, «θυμώ και» αντί «και θυμώ μετάοτασιν δίδου» , δηλαδή, και άλλαξε γνώμη, δηλαδή, δώσε τόπο στην οργή. Στις «Ευμενίδες» του Αισχύλου (847) λεει η θεά Αθηνά στο Χορό (των Ευμενίδων): «οργάς ξυνοίσω σοι γεραιτέρα γαρ ει». Η λ έξη οργή έχει και τη σημασία: διάθεσης, των αισθημάτων, όπως κι εδώ «θα δώσω τόπο στην οργή», θα υποχωρήσω και θα ανεχθώ τις διαθέσεις σου (ξυνοίσω που σημαίνει συνοίσω , μέλλων του συμφέρω, εδώ ανέχομαι, συγχωρώ, υπομένω), γιατί είσαι γεροντότερη (Ευριπ. Ελ. 80, Απόσπ. 31) «οργή είκειν» κ.ά.

ΚΑΛΛΙΟ ΑΡΓΑ ΠΑΡΑ ΠΟΤΕ

Όταν ο Σωκράτης, σε περασμένη πια ηλικία αποφάσισε να μάθει κιθάρα, τον πείραξαν οι φίλοι του, λέγοντας του: «Γέρων ών κίθαριν μανθάνεις;…». Κι ο Σωκράτης τότε απάντησε: «Κάλλιον οψιμαθής ή αμαθής (παραμένειν)».

ΤΟΥ ΠΗΡΕ ΤΟΝ ΑΕΡΑ.

Η έκφραση αυτή έχει παραμείνει από την αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα από τις ναυμαχίες που έδιναν οι αρχαίοι Έλληνες. Οποίος μπορούσε να εκμεταλλευτεί καλύτερα τον αέρα μπορούσε να κινηθεί πιο γρήγορα άρα και να νικήσει. Έτσι οποίος έπαιρνε τον αέρα ήταν και ο νικητής. ΑΕΡΑ! Στην αρχαία Ελλάδα, όταν άρχιζε κάποια μάχη, οι πολεμιστές έπεφταν πάνω στον αντίπαλό τους, φωνάζοντας «αλαλά», λέξη που δεν είχε κανένα νόημα, αλλά ήταν απλώς πολεμική κραυγή. Απ’ αυτό, ωστόσο, βγήκε η λέξη «αλαλάζω» και η αρχαία φράση «ήλόλαζον την νίκην». Ο αλαλαγμός χρησιμοποιήθηκε και στους νεότερους πολέμους, τόσο για εμψύχωση των πολεμιστών, ιδίως στις εφόδους, όσο και σαν επωδός της νίκης, αφού αντικαταστάθηκε η λέξη «Αλαλά» με τη λέξη «Aέρα».
Αλλά ποιο ήταν πάλι το γεγονός εκείνο που έκανε τη λέξη «Αέρα» να επικρατήσει σαν πολεμική κραυγή;Κατά την πολιορκία των Ιωαννίνων (1912-13), οι οβίδες του εχθρού, που χτυπούσαν εναντίον των οχυρωματικών θέσεων του στρατού μας, δεν έφερναν σχεδόν κανένα αποτέλεσμα, εκτός από το δυνατό αέρα, που δημιουργούσαν ολόγυρα οι εκρήξεις. Σε κάθε τέτοια, λοιπόν, αποτυχημένη βολή, οι Έλληνες στρατιώτες -προπαντός όμως οι θρυλικοί Τσολιάδες- φώναζαν όλοι μαζί «Αέρα!», θέλοντας με τον τρόπο αυτό να εκδηλώσουν τη χαρά τους για την εχθρική αποτυχία (ειπώθηκε για πρώτη φορά από εύζωνα του 1/38 Συντάγματος Ευζώνων). Η λέξη, όμως, «Αέρα» έγινε ένα πραγματικό σύμβολο κατά τον πόλεμο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

ΤΑ ΤΣΟΥΞΑΜΕ

Στην αρχαιότητα, υπήρχαν πολλές γυναίκες, που έπιναν πολύ κρασί, ανακατεύοντας το ποτό τους με μια ειδική σκόνη, που έκανε το κρασί να γίνεται πιο πικάντικο. Απ’ αυτό βγήκε και η φράση «τα τσούξαμε».

ΕΣ ΑΥΡΙΟΝ ΤΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ

Αυτή η παροιμιακή φράση είναι του Πλουτάρχου, από το βίο του Πλουτάρχου που αναφέρεται στον Πελοπίδα. Ανήκει στον Θηβαίο στρατηγό Αρχία (4ος αι. π.Χ.), φίλο των Σπαρτιατών, όταν σε ένα συμπόσιο κάποιος του πήγε ένα γράμμα, που περιείχε την πληροφορία ότι κινδύνευε από τους δημοκρατικούς και τον Πελοπίδα που είχε επιστρέψει στη Θήβα από την Αθήνα κρυφά. Βρισκόμαστε στο 379 π.Χ.
Ο Αρχίας, πάνω στο γλέντι και μέσα στη χαρά του, πάνω στη μέθη της δύναμής του και της εξουσίας, αμέλησε να το ανοίξει. Αντί να ανοίξει την επιστολή και να τη διαβάσει, την έβαλε στην άκρη λέγοντας «εις αύριον τα σπουδαία», δηλαδή αύριο θα διαβάσω τα σημαντικά πράγματα που περιέχει αυτή η επιστολή. Αυτό ήταν και το λάθος του. Σε λίγο δολοφονήθηκε και αυτός και οι φίλοι του.

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΟΣ

Με την φράση «από μηχανής θεός» χαρακτηρίζουμε ένα πρόσωπο ή ένα γεγονός, που με την απροσδόκητη εμφάνισή του, δίνει μια λύση ή μια νέα εξέλιξη σε περίπτωση αμηχανίας ή διλήμματος. Η καταγωγή της έκφρασης αυτής, ανάγεται στην αρχαία ελληνική δραματική ποίηση και ειδικότερα στην τραγωδία. Συγκεκριμένα, σε αρκετές περιπτώσεις ο τραγικός ποιητής οδηγούσε σταδιακά την εξέλιξη του μύθου σ’ ένα σημείο αδιεξόδου, με αποτέλεσμα η εξεύρεση μιας λύσης να είναι πολύ δύσκολη, αν όχι αδύνατη.
Τότε, προκειμένου το θεατρικό έργο να φτάσει σε ένα τέλος, συνέβαινε το εξής: εισαγόταν στο μύθο ένα θεϊκό πρόσωπο, που με την παρέμβασή του έδινε μια λύση στο αδιέξοδο και το έργο μπορούσε πλέον να ολοκληρωθεί ομαλά. Η έκφραση «ο από μηχανής θεός» καθιερώθηκε, επειδή αυτό το θεϊκό πρόσωπο εμφανιζόταν στη σκηνή του θεάτρου με τη βοήθεια της «μηχανής», δηλαδή ενός ξύλινου γερανού, ώστε να φαίνεται ότι έρχεται από ψηλά, ή καμιά φορά από καταπακτή, εάν επρόκειτο για θεό του Άδη . Ουσιαστικά, δηλαδή, πρόκειται για μια περίπτωση επιφάνειας (θεϊκής δηλαδή εμφάνισης στους θνητούς), που συνέβαινε στο τέλος μιας τραγωδίας, διευκολύνοντας τον τραγικό ποιητή να δώσει μια φυσική λύση στο μύθο του έργου του.

ΤΑ ΣΠΑΣΑΜΕ

Οι αρχαίοι Κρήτες την παραμονή του γάμου τους, συγκέντρωναν σε ένα μεγάλο δωμάτιο διάφορα πήλινα βάζα κι ενώ τραγουδούσαν και χόρευαν, τα έσπαζαν ένα ένα. Η συνήθεια αυτή με τον καιρό, γενικεύτηκε σε όλη την Ελλάδα. Από αυτή την συνήθεια βγήκε η φράση «τα σπάσαμε» που τη λέμε μετά από κάθε διασκέδαση.

ΤΡΩΕΙ ΤΑ ΝΥΧΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΚΑΥΓΑ

Ένα από τα αγαπημένα θεάματα των Ρωμαίων και αργότερα των Βυζαντινών, ήταν η ελεύθερη πάλη. Οι περισσότεροι από τους παλαιστές, ήταν σκλάβοι, που έβγαιναν από το στίβο με την ελπίδα να νικήσουν και να απελευθερωθούν. Στην ελεύθερη αυτή πάλη επιτρέπονταν τα πάντα γροθιές, κλωτσιές, κουτουλιές, ακόμη και το πνίξιμο.Το μόνο που απαγορευόταν αυστηρά ήταν οι γρατσουνιές. Ο παλαιστής έπρεπε να νικήσει τον αντίπαλό του, χωρίς να του προξενήσει την παραμικρή αμυχή με τα νύχια, κάτι που δεν ήταν εύκολο, καθώς τα νύχια των σκλάβων, ήταν μεγάλα και σκληρά από τις βαριές δουλειές που έκαναν.Γι’ αυτό λίγο προτού βγουν στο στίβο, άρχιζαν να τα κόβουν, όπως μπορούσαν, με τα δόντια τους. Από το γεγονός αυτό βγήκε κι η φράση «τρωει τα νύχια του για καβγά».

ΓΙΑ ΨΥΛΛΟΥ ΠΗΔΗΜΑ

Από τον πρώτο αιώνα η επικοινωνία των Ρωμαίων με τον ασιατικό κόσμο, είχε σαν αποτέλεσμα την εισαγωγή πληθώρας γελοίων και εξευτελιστικών δεισιδαιμονιών, που κατέκλυσαν όλες τις επαρχίες της Ιταλίας. Εκείνοι που φοβόντουσαν το μάτιασμα, κατάφευγαν στις μάγισσες, για να τους ξορκίσουν μ’ ένα πολύ περίεργο τρόπο: Οι μάγισσες αυτές είχαν μερικούς γυμνασμένους ψύλλους, που πηδούσαν γύρω από ένα πιάτο με νερό. Αν ο ψύλλος έπεφτε μέσα και πνιγόταν, τότε αυτός που τον μάτιασε ήταν εχθρός. Αν συνέβαινε το αντίθετο -αν δεν πνιγόταν δηλαδή-τότε το μάτιασμα ήταν από φίλο, πράγμα που θα περνούσε γρήγορα. Κάποτε μια μάγισσα υπέδειξε σ’ έναν πελάτη της ένα τέτοιο εχθρό με τ’ όνομα του. Εκείνος πήγε, τον βρήκε και τον σκότωσε. Έτσι άρχισε μια φοβερή «βεντέτα» ανάμεσα σε δύο οικογένειες, που κράτησε πολλά χρόνια. Ωστόσο, από το δραματικό αυτό επεισόδιο, που το προξένησε μια ανόητη πρόληψη, βγήκε και έμεινε παροιμιακή η φράση: «Για ψύλλου πήδημα».

ΤΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΣΤΟ ΧΕΡΙ

Με τη φράση αυτή εννοούμε ότι κάποιον τον διώχνουμε, τον απολύουμε από τη δουλειά του για διάφορους λόγους. Αυτή η έκφραση ξεκίνησε από ένα παλιό έθιμο, που είχε την πρώτη εφαρμογή του στη Βαβυλωνία. Όταν ο βασιλιάς ήθελε να αντικαταστήσει έναν άρχοντα, είτε γιατί ήταν ανεπαρκής, είτε γιατί με κάποια σφάλματά του είχε πέσει στη δυσμένειά του, του έστελνε ένα ζευγάρι από παλιά παπούτσια με γραμμένο από κάτω το όνομα αυτού που το λάβαινε. Το έθιμο αυτό το πήραν από τους Βαβυλώνιους και οι Βυζαντινοί και το διατήρησαν ως τα τελευταία χρόνια της αυτοκρατορίας. Σχέση έχει και η άλλη φράση που λέμε: «σε γράφω στα παλιά μου τα παπούτσια». Δηλαδή δεν σε υπολογίζω, δε σου δίνω αξία, σημασία, σε αγνοώ.
thesecretrealtruth.blogspot.com

Πηγή ➤

Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016

ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟ! Η αλήθεια για τα ΑΤΙΑ και την εξωγήινη ζωή! (Ντοκουμέντο)



Ειδήσεις χωρίς σύνορα blog ➤
«ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟ: Η αλήθεια για τους εξωγήινους», είναι ο τίτλος ενός νέου ντοκιμαντέρ που φιλοδοξεί να δώσει φως στο μυστήριο των ΑΤΙΑ και της εξωγήινης ζωής.

Πηγή ➤

Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Τραυματισμός ακροβάτη… έκοψε την ανάσα! (BINTEO)



Ειδήσεις χωρίς σύνορα blog ➤
Με ένα κάταγμα στα πλευρά γλίτωσε ο ακροβάτης, Γκέρσι Λόπες μετά από πτώση σε τσίρκο του Περού.
Ο Λόπες έπρεπε να ακροβατήσει στο σχοινί με ένα ποδήλατο και ενώ δεν υπήρχε δίχτυ προστασίας. Έχασε, όμως, την ισορροπία του και έπεσε στο έδαφος. Αμέσως έσπευσαν προς βοήθεια πολλοί συνάδελφοι του.
Οι θεατές πίστεψαν ότι έχει υποστεί σοβαρό τραυματισμό, όμως τελικά στάθηκε τυχερός μέσα στην ατυχία του. Αρχικά του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες στο τσίρκο και εν συνεχεία μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ότι έχει υποστεί κάταγμα στα πλευρά.

Πηγή ➤

Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

Mπεγνής αλά Μάρθα Βούρτση για τη δήλωση με το Ωραιόκαστρο! «Δέχτηκα υβριστικά σχόλια που ντρέπομαι να πω» – Να ντρέπεσαι γι αυτό που είπες



Ειδήσεις χωρίς σύνορα blog ➤
Ο Μέμος Μπεγνής ήταν καλεσμένος στην εκπομπή της Ναταλίας Γερμανού και αναφέρθηκε στην επίμαχη δήλωση του για τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων στο Ωραιόκαστρο. Ο ηθοποιός μέσα από συνέντευξη του, κατηγόρησε για ρατσιστική συμπεριφορά τα μέλη του συλλόγου, για την απόφασή τους να μην ενταχθούν στο σχολείο όπου φοιτούν τα παιδιά τους, προσφυγόπουλα.
«Είναι απίστευτος ρατσισμός όλο αυτό που έγινε. Δεν μπορώ να καταλάβω πως μια χώρα που ισχυρίζεται πως έχει δώσει τις τέχνες και τα μαθηματικά σε όλο τον κόσμο φέρεται τόσο ρατσιστικά. Αυτός ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων προφανώς και είναι για πολύ ξύλο. Είναι ένα παράδειγμα προς αποφυγή για τα νέα παιδιά, τα οποία πρέπει να τα μεγαλώνουμε με μία μόνο αρχή. Το ότι η ράτσα μας είναι μία. Η ανθρώπινη. Τελεία», ήταν η επίμαχη δήλωση του ηθοποιού στην εφημερίδα «Αγορά».
Ο ηθοποιός όπως αποκάλυψε στη Ναταλία Γερμανού και την παρέα της, δέχτηκε υβριστικά μηνήματα στα social media εξαιτίας της συγκεκριμένης δήλωσης, που όπως τόνισε, «ντρέπεται» να τα πει στον «αέρα».
«Με λυπεί το γεγονός ότι η κοινωνία η ελληνική, όσο περνάει ο καιρός γίνεται πιο ρατσιστική. Έχω τρομάξει γιατί με αυτή μου τι δήλωση, το τι έχω λάβει στο Facebook. Nα διευκρινίσω κάτι, στο ξύλο που ανέφερα, δεν εννοώ ότι θα στείλω κάποιους ανθρώπους να δείρουν κάποιους άλλους ανθρώπους. Είμαι ενάντια στη βία. Δεν είμαι άνθρωπος της βίας. Δεν έχω χειροδικήσει ποτέ. Όταν λέω για ξύλο, είναι μία έκφραση αυτή. Αυτό που είπα είναι αγανακτώ με τη στάση αυτών των ανθρώπων που είναι τόσο ρατσιστές με κάποιους άλλους ανθρώπους. Και διευκρίνισα ότι κατά τη γνώμη μου η ράτσα είναι μία: η ανθρώπινη. Με εξύβρισαν πάρα πολύ γι’ αυτό. Ντρέπομαι να σας πω και δεν λέγονται στον «αέρα» αυτά που μου εστάλησαν μέσα στο inbox. Λυπάμαι που υπάρχουν ανθρωποι και ζουν μόνο για τον ρατσισμό, τον διαχωρισμό των ανθρώπων. Προσπαθώ εγώ τουλάχιστον να στελνω ένα μήνυμα προς τα έξω. Το τίποτα είμαι εγώ. Δεν νομίζω ότι είμαι κάποιος σημαντικός, απλά έχω ένα βήμα», είπε στη Ναταλία Γερμανού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΠΕΙ
Πηγή ➤

Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

AΠΙΣΤΕΥΤΟ κι όμως ΑΛΗΘΙΝΟ! Σαουδάραβας πρίγκιπας… αγρότης έλαβε επιδοτήσεις άνω των €460.000!



Ειδήσεις χωρίς σύνορα blog ➤
O Σαουδάραβας πρίγκιπας Khalid Abdullah al Saud, η περιουσία του οποίου υπολογίζεται στα ένα δισ. δολάρια, φέρεται να έχει λάβει επιδοτήσεις ύψους 400.000 στερλινών (άνω των 465.000 ευρώ), καθώς έχει στην κατοχή του την εταιρεία Juddmonte Farms.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του CNBC,η συγκεκριμένη εταιρεία είναι γνωστή για την εκτροφή αλόγων κούρσας αλλά και για ορισμένες αγροτικές δραστηριότητες.
Βάσει έκθεσης της Greenpeace, ιδιοκτήτης της Juddmonte φέρεται ότι είναι μία offshore εταιρεία Holding με έδρα το Guernsey, ενώ ο τζίρος της το 2015 έφθασε στα 53,4 εκατ. στερλίνες. Εξ αυτών μόνο το 1,5 εκατ. προήλθε από αγροτικές δραστηριότητες και τα υπόλοιπα από την εκτροφή αλόγων κούρσας.
Πάντως σύμφωνα με την Greenpeace, η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη 8,7 εκατ. στερλινών, αλλά «δεν πλήρωσε κανέναν φόρο, εξαιτίας του ότι είχε απώλειες το προηγούμενο έτος», ενώ τα στοιχεία για τις επιδοτήσεις που έλαβε η Juddmonte, προέρχονται από το βρετανικό υπουργείο Περιβάλλοντος, Τροφίμων και Αγροτικών Υποθέσεων.
newmoney.gr
Πηγή ➤

Διαβάστε Περισσότερα »

ΙΛΙΓΓΟΣ: η πιο επικίνδυνη βουτιά σε πισίνα ξενοδοχείου! (ΒΙΝΤΕΟ)



Ειδήσεις χωρίς σύνορα blog ➤
Ατρόμητος ή… πειραγμένος; Ο άνδρας αυτός ανέβηκε στον τελευταίο όροφο του ξενοδοχείου και έπεσε από εκεί στην πισίνα!

Πηγή ➤

Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Ανακαλύφθηκε χαμένη ήπειρος 100 εκατ. ετών;



Ειδήσεις χωρίς σύνορα blog ➤
Μία εξαφανισμένη ήπειρο που καταποντίστηκε ίσως και πριν από 100 εκατομμύρια χρόνια, εικάζουν ότι ανακάλυψαν στον Ατλαντικό Ωκεανό επιστήμονες από τη Βραζιλία και την Ιαπωνία.
Την παρουσία στο βυθό της πανάρχαιας ηπείρου, φαίνεται να προδίδει η ανεύρεση πετρωμάτων από γρανίτη σε απόσταση περίπου 1500 χιλιομέτρων από την παράκτια ζώνη του Ρίο ντε Τζανέιρο.
Μέλη της Γεωλογικής Υπηρεσίας της Βραζιλίας χρησιμοποίησαν μηχανήματα βυθοκόρησης και έσκαψαν τον πυθμένα κατά μήκος της ωκεάνειας ράχης που είναι μία σεισμογενής οροσειρά η οποία διατρέχει κάθετα τον Ατλαντικό.

Κατά την άποψη τους, τα πετρώματα που εντόπισαν ανήκουν σε μία ήπειρο η οποία βυθίστηκε στη θάλασσα όταν διαχωρίστηκαν μεταξύ τους η Αφρική και η Νότιος Αμερική.
Οι βραζιλιάνοι ειδικοί που συνεργάστηκαν με ιάπωνες στην εκσκαφή και τη μελέτη του πυθμένα, λένε πως οι γρανίτες είναι πετρώματα που σχηματίζονται στην ηπειρωτική ενδοχώρα και δεν έχουν θέση στον πυθμένα του ωκεανού.

Κατά τον Ρομπέρτο Βεντούρα Σάντος, που είναι διευθυντής στη Γεωλογική Υπηρεσία, «η ύπαρξη του γρανίτη ενδυναμώνει την άποψη μας για την ύπαρξη της χαμένης ηπείρου, είμαστε σχεδόν βέβαιοι, αλλά χρειαζόμαστε περισσότερα στοιχεία για να στηρίξουμε την άποψη αυτή».
Νωρίτερα, η συγκεκριμένη περιοχή είχε ερευνηθεί και με το επανδρωμένο ιαπωνικό βαθυσκάφος Shinkai το οποίο κατέγραψε σχηματισμούς γρανίτη στον πυθμένα. Πρόκειται για ένα εξελιγμένο τεχνολογικά ερευνητικό βαθυσκάφος που κοστίζει σχεδόν 100 εκατομμύρια δολάρια.

«Η συγκεκριμένη περιοχή είναι μία από τις ελάχιστα εξερευνημένες παγκοσμίως», ανέφερε ο Χιρόσι Κιταζάτο που μετείχε στην έρευνα για λογαριασμό της Ιαπωνικής Υπηρεσίας Θαλασσίων – Χερσαίων Επιστημών και τεχνολογίας.

Εντός του έτους, οι ειδικοί θα προχωρήσουν στη λήψη περισσότερων δειγμάτων από την περιοχή.
«Λέμε με μεταφορικό τρόπο ότι έχουμε να κάνουμε με την Ατλαντίδα. Προφανώς και δεν αναμένουμε να βρούμε μία χαμένη πόλη στη μέση του Ατλαντικού. Όμως αν όντως πρόκειται για μία νέα ήπειρο τότε η ανακάλυψη θα είναι πολύ σπουδαία και θα έχει σημαντικές προεκτάσεις ως προς την κατανόηση της συμπεριφοράς του φλοιού της Γης».

paraxeno.com
Πηγή ➤

Διαβάστε Περισσότερα »

ΑΗΔΙΑ με «Πονηρά ράσα» – Καλόγριες ερωτεύθηκαν στο μοναστήρι και παντρεύτηκαν!



Ειδήσεις χωρίς σύνορα blog ➤
Ένα ερωτικό ειδύλλιο αναπτύχθηκε ανάμεσα σε δύο μοναχές στην Ιταλία το οποίο τελικά κατέληξε σε… γάμο!
Οι δύο πρώην μοναχές, η μία με καταγωγή από την Ιταλία και η άλλη από την Νότια Αμερική, ενώ βρισκόντουσαν σε αποστολή της μονής τους προσφέροντας βοήθεια σε κέντρο απεξάρτησης για τοξικομανείς, κατάλαβαν πως μεταξύ τους είχαν αναπτυχθεί βαθύτερα συναισθήματα.
Χωρίς κανένα ενδοιασμό λοιπόν και αφού πρώτα αποκυρήχθηκαν από μοναχές αποφάσισαν να… παντρευτούν!
Παντρεύτηκαν με πολιτικό γάμο
Σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων ANSA, οι δύο γυναίκες παντρεύτηκαν με πολιτικό γάμο από το δήμαρχο Luca Salvai της Πινερόλο, μιας μικρής πόλης στην βόρεια Ιταλία.
Αν και η τελετή ήταν κανονισμένη να γίνει την Πέμπτη, εκείνες αποφάσισαν να παντρευτούν μία ημέρα νωρίτερα φοβούμενες ότι θα τις εντόπιζαν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, αφότου η ιταλική La Stampa αποκάλυψε την ιστορία τους.
Η ιταλική κυβέρνηση νομιμοποίησε φέτος το σύμφωνο συμβίωσης εξοργίζοντας το Βατικανό. Ωστόσο, δεν έχει δεχτεί ακόμα το γάμο μεταξύ ομοφυλόφιλων.
Πηγή ➤

Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

ΣΟΚΑΡΕΙ• Η Αλεξάνδρα Συμεωνίδου.η ζωη μου .Στα χέρια τυράννου σεΐχη! Παντρεύτηκα τον μοχθηρό από το τάγμα των δαιμόνων



Ειδήσεις χωρίς σύνορα blog ➤
Νέα στοιχεία από την
εφιαλτική ζωή της στην Αραβία στα χέρια του συζύγου-τυράννου της φέρνει στο φως της δημοσιότητας η πετυχημένη -εντός και εκτός συνόρων -συγγραφέας Αλεξάνδρα Συμεωνίδου.
ΑΠΟ ΤΗΝ
ΤΕΡΙΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ
Οσα έζησε στο πλευρό του πρώην συζύγου της σεΐχη του Ριάντ θα μπορούσαν να αποτελέσουν σενάριο κινηματογραφικής ταινίας. Το βιβλίο της «Εφιαλτικές νύχτες στην έρημο της Αραβίας», που είχε κυκλοφορήσει από τον Λιβάνη, θα επανακυκλοφορήσει από τον εκδοτικό οίκο Μένανδρος-Αλκυών μέσα στον επόμενο μήνα, εμπλουτισμένο με περισσότερες ανατριχιαστικές λεπτομέρειες. «Αυτήν τη φορά έχω προσθέσει και περιστατικά που τότε φοβόμουν να πω» λέει η Αλεξάνδρα Συμεωνίδου στην «Espresso» και συνεχίζει: «Θέλω να δείξω πόσο δύσκολα είχα περάσει και πώς μέσα σε λίγες ημέρες το παραμύθι που κάθε κοπέλα θα ήθελε να ζήσει έγινε εφιάλτης».
Η Αλεξάνδρα ήταν μια «απλή θνητή» και ξαφνικά έγινε η πριγκίπισσα του Ριάντ. Πριν από 29 χρόνια γνώρισε τον γοητευτικό Σαουδάραβα σεΐχη Σάμι αλ Μαντίλ σε μια πτήση των αερογραμμών της Σ. Αραβίας όπου εκείνη εργαζόταν ως αεροσυνοδός. Αρχικά ένιωθε ότι ζούσε ένα όνειρο, αλλά σύντομα ανακάλυψε ότι ήταν φυλακισμένη σε ένα «χρυσό κλουβί», από το οποίο όμως κατόρθωσε να αποδράσει χάρη στη μητέρα της Μίνα.
Σήμερα εξακολουθεί να κάνει διεθνή συγγραφική καριέρα, αφού τα βιβλία της έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά και τα γαλλικά, ενώ επιστρέφει πίσω στον χρόνο, για να μας ταξιδέψει και πάλι στην πολυτάραχη ζωή της. «Με το Προσφυγικό οι μνήμες επανέρχονται και επιβεβαιώνονται με το παραπάνω» τονίζει.
Από αυτήν την περιπέτεια, όμως, απολαμβάνει την αγάπη του γιου της, του 27χρονου Αλέξανδρου, ο οποίος ως πρωτότοκος είναι διάδοχος του σεΐχη, όμως εργάζεται στην γκαλερί του θείου του. Ο νεαρός δεν είχε στενή σχέση με τον πατέρα του και οι δυο τους μιλούν αραιά και πού, και μόνο όταν ο σεΐχης το επιθυμεί.
 
Η «Espresso» παρουσίασε σήμερα -σε αποκλειστική προδημοσίευση- μερικά από τα νέα αποσπάσματα που θα συμπεριληφθούν στο ανανεωμένο βιβλίο της Αλεξάνδρας.

Ατελείωτο ξύλο μέχρι πρωίας
Σε άλλο σημείο του βιβλίου αναφέρει την εμπειρία της στο εμπορικό κέντρο: «Ενα απόγευμα, μία από τις ανέλπιστες φορές, μου πρότεινε να με πάει βόλτα στο εμπορικό κέντρο της πόλης για να αγοράσω παπούτσια. Υπήρχαν πολυτελέστατα καταστήματα για τα ακριβά γούστα της αραβικής πελατείας, σε ένα από αυτά του ζήτησα να μπω. Οι υπάλληλοι, πάντα άντρες και πολύευγενικοί στην απαιτητική πελατεία τους, απευθύνονταν μόνο στον σύζυγο για να εξυπηρετήσουν.

Μίλησα γαλλικά
Κατά σύμπτωση ο υπάλληλος που μου πρόβαρε τα παπούτσια ήταν Γάλλος και του μίλησα γαλλικά, τότε ο Σάμι, εν μέσω όλων των παπουτσιών και μπροστά στο σαστισμένο βλέμμα του ανθρώπου, με φωνές με τράβηξε, με έσυρε έξω από το κατάστημα και με πέταξε στο αυτοκίνητο. Είχα καταπιεί τη γλώσσα μου, εκείνος οδηγούσε σαν τρελός με ιλιγγιώδη ταχύτητα, ενώ συγχρόνως με υπέβαλε σε μια από τις γνωστές του ανακρίσεις. Γιατί, πώς και από πού μίλησα γαλλικά με τον υπάλληλο, πράγμα που ήταν άκρως υποτιμητικό, και τον οποίο, κατά τη γνώμη του, θα πρέπει να τον γνώριζα από το Παρίσι. Το ξύλο ήταν ατελείωτο μέχρι πρωίας, έπρεπε να πληρώσω το τίμημα. Ακριβά».
«Με χτύπησε τόσο, που έχασα την ακοή μου»
Μια από τις πιο δύσκολες στιγμές που έζησε η Συμεωνίδου ήταν η βραδιά που θέλησε να πιει λίγο νερό. Τι ακολούθησε;
κάποια στιγμή να πάω στην κουζίνα χωρίς να γίνω αντιληπτή, διψούσα πολύ. Ανοιξα αθόρυβα την πόρτα και πολύ διακριτικά έσβηνα τη δίψα μου, εκείνος παρ’ όλα αυτά με αντιλήφθηκε και δεν έχασε καιρό, τον είδα ξαφνικά μπροστά μου. Πριν προλάβω να πάρω μια ανάσα, άκουσα μια άγρια φωνή: “Τι κάνεις εσύ εδώ;” και ένιωσα ένα χέρι σαν βαρίδι να με χτυπά αλύπητα στο πρόσωπο».«Ηταν σούρουπο όταν με το βλοσυρό και επιτακτικό του ύφος μού ανήγγειλε ότι κάποιος φίλος του θα ερχόταν για επίσκεψη και εγώ δε θα έπρεπε να εμφανιστώ, ήταν ένα “πρέπει” που με τίποτα δε θα μπορούσα να διαπραγματευτώ. Ησυχα και αδιαμαρτύρητα θα κλεινόμουν στα εσωτερικά δωμάτια χωρίς τηλεόραση, κοιτάζοντας τους τέσσερις τοίχους, ενώ εκείνος με το φίλο του θα είχαν όλα τα μέσα ψυχαγωγίας, και φαγητό υποχρεωτικά. Είχα βαρεθεί πολύ από το ψυχοπλάκωμα, την κλεισούρα και την απραξία και αποφάσισα
Λιπόθυμη για πολλή ώρα
«Ολα συνέβησαν μέσα σε ένα λεπτό. Εβγαλα μια δυνατή φωνή από τον πόνο και αμέσως κατάλαβα ότι δεν άκουγα από το αριστερό μου αφτί. Είχα κουφαθεί! Πανικοβλημένη, άρχισα να κλαίω απαρηγόρητα και να καλώ δυνατά, όσο μπορούσα, σε βοήθεια λέγοντας: “Εχασα την ακοή μου, κάποιος να με βοηθήσει”. Ο φίλος του, μπροστά σε αυτή τη συμφορά, το έβαλε στα πόδια και έφυγε φοβούμενος τις συνέπειες, διότι η ποινή για το αδίκημα μιας τέτοιου είδους χειροδικίας ήταν μεγάλη. Είχα μείνει λιπόθυμη για πολλή ώρα, πάλι μόνοι, αυτός και εγώ! Αβοήθητη, πέρασα μια μαρτυρική νύχτα με ένα σοβαρό πρόβλημα που μόνο που το σκεφτόμουν τρελαινόμουν. Είχα χάσει την αίσθηση της ακοής από το αριστερό μου αυτί, αλλά συγχρόνως και κάτι άλλο είχε προκύψει, δεν άντεχα να ακούω τίποτα από το γερό μου αυτί, που ήταν το δεξί, ο παραμικρός ήχος ακουγόταν σαν σεισμός. Δεν ξέρω πώς, ανήμπορη και μόνη απέναντι σ’ αυτή την πρωτόγνωρη πράξη βαρβαρότητας, ο ύπνος με νίκησε για λίγο, αλλά το πέσιμο μιας κρεμάστρας με έκανε να ξυπνήσω τόσο βίαια, λες και μου τρυπούσαν με τρυπάνι το αυτί».
«Με έσυρε μισοπεθαμένη στο μπάνιο για λίγο νερό»
Συνέχεια από τις τραγικές εμπειρίες της συγγραφέως, που ξεπερνούν ακόμα και σενάριο ταινίας θρίλερ και που έφτασε λίγο πριν από τον θάνατο. Λέει χαρακτηριστικά:
«Παρίσι, ξενοδοχείο “Sheraton”, τέταρτη μέρα της παραμονής μας εκεί. Μετά από την έξοδο, το τέλος της βραδιάς έπρεπε να συνοδευτεί από έναν διαφορετικό βασανισμό. Εκείνο το βράδυ στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, αφού διαπληκτίστηκε μαζί μου για έναν ασήμαντο λόγο, με ακινητοποίησε και με πρωτοφανή βάρβαρο τρόπο μού έκλεισε το στόμα και τη μύτη, ώστε να μην μπορώ να αναπνεύσω, φτάνοντάς με έτσι ένα σκαλί προ του θανάτου. Η αναπνοή μου στέρευε, αφού στόμα, μύτη και χέρια ήταν μπλοκαρισμένα. Ζητούσα έλεος με τα μάτια μου, που απελπισμένα θόλωναν και αυτά. Δεν ξέρω πώς και πότε ο βασανιστής μου με έσυρε μισοπεθαμένη στο μπάνιο για λίγο νερό. Συνεπαρμένος από τα πρωτόγονα πάθη του, είχε λησμονήσει ότι στο ακριβώς διπλανό δωμάτιο η μητέρα και η θεία μου θα με αναζητούσαν. Αρα την τελευταία στιγμή ο θύτης σκέφτηκε τη ζωούλα του.
Η απάνθρωπη φύση αυτού του μισανθρώπου τον έκανε να ξεχάσει ότι δε βρισκόταν στη Σαουδική Αραβία, όπου τα πάντα γίνονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο και με διαδικασίες που προστατεύουν τον Σαουδάραβα άντρα σε ό,τι αφορά τη γυναίκα του, και μάλιστα όταν είναι ξένη.
Είκοσι τέσσερις ώρες κύλησαν μέσα στο δωμάτιο μέχρι να ξαναβρώ τον εαυτό μου -και αυτό το χρωστάω στο φύλακα άγγελο μου-, ώστε με τις εξαντλημένες μου δυνάμεις και το πτοημένο μου ηθικό να μπορέσω να ανακάμψω. Δεν μπόρεσα να δώσω καμιά εξήγηση στη μητέρα μου για το συμβάν, σαν να με είχε εκείνος υπνωτίσει, ενώ ο ίδιος, παίζοντας το ρόλο του καλού, άφησε ακόμη μία μέρα να περάσει. Δεν ξέρω τι μου συνέβαινε, γιατί δεν μπορούσα να αντιδράσω; Και με τις τρομερές αυτές και συγκινητικές εμπειρίες ενός “love story” στο Παρίσι, ο κύκλος έκλεισε και πήραμε πάλι το δρόμο της επιστροφής για την Αθήνα…»

Απόλυτη υπακοή
Η Αλ. Συμεωνίδου αναφέρεται σε άλλο σημείο του βιβλίου της στην προσωπικότητα του πρώην συζύγου της και λέει:
«Μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερα πράγματα γίνονταν αντιληπτά, η αλήθεια δεν κρύβεται, είχαν αρχίσει να πέφτουν οι μάσκες! Κάθε στιγμή που περνούσε ανακάλυπτα και άλλη μια δυσάρεστη πτυχή της προσωπικότητας αυτού του ανθρώπου και του περίγυρού του, από όποιο πρίσμα και αν τους έβλεπα. Υποκριτής, διχασμένος, κυκλοθυμικός, εγωιστής, αλαζόνας, απρόβλεπτος, ψεύτης, σκληρός, με λίγες πινελιές φτηνού χιούμορ… Ολα αυτά συνέθεταν το άτομο αυτό που ονομαζόταν Σάμι. Οταν τον γνώρισα δεν ήταν καθόλου θρησκευόμενο άτομο ή αυτή την εντύπωση ήθελε να περάσει κάνοντας τον εξελιγμένο, στην Τζέντα όμως έπεσε με τα μούτρα στην προσευχή κάνοντας τον καλό μουσουλμάνο. Μετά ήταν και πάλι ο τύραννος. Στα πάντα ήταν αρνητικός… “Εσύ όλο σκέφτεσαι”, μου έλεγε, “και οι σκέψεις σου σε οδηγούν σε αδιέξοδο. Μη σκέφτεσαι!”. Εννοούσε να αποδέχομαι τα πάντα χωρίς να μιλάω».
Το βασανιστήριο με την μπουκάλα
«Μετακόμισα στο δωμάτιο της μητέρας μου μέχρι να βλέπαμε τι θα γινόταν. Η κατάσταση ήταν έκρυθμη! Οι ισορροπίες είχαν συθέμελα διαταραχθεί, η ημέρα και η νύχτα είχαν αποκτήσει το ίδιο χρώμα, το μαύρο της μελαγχολίας και της απόγνωσης, ο αέρας ήταν αποπνικτικός, λες και ερχόταν από τα έγκατα της γης, η ησυχία ήταν θορυβώδης σκιά που αντανακλούσε τον απόηχο της απελπισίας. Σε αυτό το κλίμα, αναπνέαμε και συνυπήρχαμε. Η μαμά μου και εγώ προσπαθούσαμε να εντάξουμε τη ζωή μας σε μια αλλόκοτη καθημερινότητα που δεν είχε χρόνο και τρόπο. Σκιές του αλλοτινού μας εαυτού, περιμέναμε… μα τι περιμέναμε; Δεν υπήρχε τίποτα, το απόλυτο κενό, η άβυσσος μπροστά μας έτοιμη να μας καταβροχθίσει. Εκείνος, ένα μεσημέρι μέσα στη λύσσα και την παράνοια που ζούσε, διψούσε με τα αιμοβόρα του ένστικτα να μας εκδικηθεί. Εφτασε μέσα στη σιωπή της αμηχανίας και του διάχυτου φόβου τον οποίον βιώναμε βαθιά μέσα στο πετσί μας και εισέβαλε στο δωμάτιο που προσωρινά μας “φιλοξενούσε”».

Ηθελε να μας ανατινάξει στον αέρα«Η σκιώδης μαυριδερή αύρα του μ’ έκανε να αναπηδήσω από το ξάφνιασμα και τον τρόμο που κατοικοέδρευε μέσα μου. 
Μας διέταξε, και τις δυο, εμείς δεν υπακούσαμε, περιφρονητικά του απαντήσαμε διά της σιωπής. Εγινε έξαλλος και σαν δαιμονικό που είχε ξεπροβάλει μέσα από την αόρατη διάστασή του έτρεξε χτυπώντας την κελεμπία του απόρροια της μανίας και μπήκε σαν τρισδιάστατος δαίμονας στην κουζίνα και από κει μέσα σε λίγα λεπτά απροσδόκητα τον είδαμε να ξεπροβάλει μπροστά μας. Κρατούσε μια ολόκληρη μπουκάλα γκαζιού -την είχε αποσυνδέσει από την κουζίνα- και την έφερε μπροστά μας.“Τώρα να δούμε αν θα ακούσετε ή όχι” είπε, αφού έκλεισε το κλιματιστικό, έκλεισε κάθε δίοδο αέρος, έβγαλε τον αναπτήρα του και άρχισε να παίζει με τη στρόφιγγα του γκαζιού. Ηθελε να μας ανατινάξει στον αέρα. Φωνές απελπισίας αντήχησαν στο σπίτι. Η μητέρα μου και εγώ ξεφωνίζαμε και ικετεύαμε τον απεσταλμένο του Ζερζεβούλ να μας λυπηθεί. 
 
“Οχι, όχι, μη, σε παρακαλώ” φωνάζαμε με κλάματα, ενώ εκείνος είχε διαλύσει ήδη τις ψυχές μας παίζοντας και ανοιγοκλείνοντας τον αναπτήρα και το αέριο. Η σκηνή δεν είχε χρώμα ούτε ήχο να αποτυπώσει το ύψιστο των δραμάτων. Το επεισόδιο κράτησε, θεωρώ, μια αιωνιότητα, είχαμε γίνει κομμάτια, ψυχικά ράκη στα νύχια ενός ανελέητου, μοχθηρού από το τάγμα των δαιμόνων. Το περιστατικό έμεινε για πάντα χαραγμένο μέσα μας σαν αποτύπωμα της κολάσεως των ανθρώπων. Είχαμε ακόμη μια φορά επιβιώσει… Μέγας είσαι, Κύριε, που μας διεφύλαξες!».
Πηγή ➤

Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

“Μουγκρής”: Ο σύγχρονος «Ροβινσώνας» που ζει σε σπηλιά στη Κρήτη γυμνός με μια πετσέτα (ΒΙΝΤΕΟ)



Ειδήσεις χωρίς σύνορα blog ➤
Ο «Μουγκρής» είναι ο
Μανώλης Γιατράκος, 65 ετών, παντρεμένος 42 χρόνια με 5 παιδιά και 7 εγγόνια. Πριν από 20 χρόνια πήρε οριστικά την απόφαση να εγκαταλείψει τα πάντα και να γίνει ένας σύγχρονος Ροβινσώνας Κρούσος ζώντας μέσα σε σπηλιά, στην Χρυσή, το πανέμορφο νησάκι που βρίσκεται ένα μίλι, κάτω από την Κρήτη.
Η κάμερα της εκπομπής «Αλήθειες με τη Ζήνα» και ο δημοσιογράφος Σπύρος Σιγούρος βρέθηκαν στο νησί και μίλησαν μαζί του.
Δείτε στο παρακάτω βίντεο τον σύγχρονο «Ροβινσώνα Κρούσο» που ζει σε σπηλιά στη Χρυσή Κρήτης:
Πηγή ➤

Διαβάστε Περισσότερα »